METHİYE'NİN GÜNLÜĞÜNDEN 5- GELECEĞİNİ SEÇMEK

 

Bugün günlerden Çarşamba. Sabah heyecanla okula gittim. Çünkü bugün ders yapmak yerine aktivite yapacaktık. Bize daha önce söylemişti öğretmenim. "Hazır olun, size gelip meslekleri tanıtacaklar. Sizde böylece hangi mesleği istiyorsanız karar verebilirsiniz" demişti. Çok heyecanlandık. Ve bazılarımız ''sizin gibi öğretmen olmak istiyoruz'' dedi. Ama ben bir şey söylemedim. Önce herkesi dinlemek istedim.  Önemli bir gündü sonuçta. İnsanın geleceğini dizayn etmek için karar verdiği bir gündü. Duygularımla değil, aklımla bakmak istedim geleceğe.

İlk ders faaliyet yaptık. İkinci ders bir mimar baba geldi. Mimarlığa nasıl karar verdiğini anlattı. Okulda nasıl dersleri olduğunu anlattı. Mesleğinde neler yaptığını gösterdi fotoğraflarla. Onların da içlerinde bölümler olduğunu, her mimarın çizim yapmadığını anlattı. Kendisi de inşaat şantiyelerinde çalışıyormuş. Her söylediğini anlamadım ama teknik konularla mühendisler ilgilenirmiş. Ama uygulama ile mimarlar ilgilenirmiş. Bazıları binanın çizimini yaparmış, bazıları inşaatını, bazıları da içini yaparmış.

Sonra doktor bir teyze geldi. O da yanında stetoskop, ateş ölçer getirdi. Hepimize mesleğini neden seçtiğini anlattı. Çünkü insanlara yardım etmeyi seviyormuş. Bizim kalbimizi dinledi. Ve arkadaşlarımızın kalp atışlarını dinletti. Bu çok değişik bir histi. İnsan içinde çalışan bir makine varmış gibi hissediyor. Normalde duymadığımız sesler aslında içimizde oluyor. Hep hareket eden bir şeyler var yani. Ve bütün bu gizli saklı yapılan hareket biz ölünce duruyor.

Sonra polis bir teyze geldi. Uzun boyluydu ve güçlü görünüyordu. Hamza ne güzel polis olur diye düşündüm. Çok kahraman görünüyordu. O da bize suçluları nasıl yakaladıklarını ve iyi insanlarla ne güzel dostluklar kurduklarını anlattı. Polisler zaten kötülerin düşmanıdır dedi. İyiler korkmaz polisten dedi. Bize kelepçe gösterdi. Çocukken de hayali polis olmakmış, kendi hayalini gerçekleştirebildiğini anlattı.

Bir terzi abla geldi. Dikiş dikmekle ilgili insanların giyinmeleri ve kumaşlarla ilgili bilgi verdi.


Öğretmenimiz sonra hepsine teşekkür etti.

Başka zamanlarda başka meslekleri de tanıtacaklarını söyledi. Ama çok dikkatimi çeken bir cümle söyledi.

Bir insan geleceğini nasıl dizayn eder?

Hakikaten bir insan geleceğini nasıl dizayn eder? Hani kadınlar dergilerdeki fotoğraflardan evlerindeki eşyaları tasarlıyor. Ya da televizyondaki ünlülerin kıyafetlerinden kendilerine süsler, kıyafetler tasarlıyor. Ya da bir genç bir komşu ya da akrabasına bakıp kendi mesleğini tasarlıyor. Ama insan geleceğini nasıl tasarlayacak?

Önce geçmişten ders almak gerekmez mi?

Mesela ben şimdi geleceğimi tasarlamak istesem ne yaparım diye düşündüm.

  • Geçmişte üzüldüğüm olaylar oldu. Annemi ve dedemi kaybettim. O günler aslında bana ne kaybettirdi ve ne kazandırdı?
  • Geçmişte çok sevindiğim olaylar oldu. Yengem ve amcamla büyük bir ailenin parçası oldum peki bu bana ne kaybettirdi ne kazandırdı?

Henüz geleceğimi göremesem de "yaşadığımız her şeyin bizim daha iyi olmamız için" olduğunu söylerdi dedem.

Bir keresinde, komşumuzun bebeği olmuştu. Bebek çok zayıf, kırmızı ve her tarafı siyah ince tüylerle kaplıydı. Onu görünce dedeme sarılmıştım. Dedem sonra bana doğru eğildi ve yüzümü ellerinin arasına aldı.

  •           Bak Methiye, her doğan büyüyor. İlk doğan bebek ile 1 ay sonrası arasında ne çok fark olduğunu sana göstereceğim. 6 ay sonra yine göreceksin.
  •           Her şey dününden daha iyi olmak için hareket eder. Bizim imkanlarımız da imkansızlıklarımız da aslında bize daha güzel bir gelecek hazırlamak içindir. O bebek çok zayıf olduğu için aslında annesi ona daha iyi bakacak ve bir de göreceksin ki çok daha güzel olmuş, diğer bebeklerle arasında hep bir fark olacak.

Dediği gibi de oldu. 1 ay sonra bebek çok değişmişti. Ama 6 ay sonra gördüğümde dünyanın en güzel bebeği olmuştu.

O zaman insanın güzel bir geleceği olması için dününe nasıl baktığı ve dünüyle ne yaptığı önemli. Dünü çok zayıf diye bakıma alınan bebek gibi olabiliriz.

Meslek tabi ki önemli belki kaderimizi yönlendirecek. Ama meslek ne olursa olsun o mesleği şekillendiren de ben olacağım demek ki. İyi de yapabilirim, kötü de yapabilirim.

Güzel bir gelecek hayal ediyorum kendime. Kötü bir gelecek istemiyorum ki! Kim ister?

Yemyeşil ipek kıyafetler içinde. Elimde billurdan bardaklarda bal şerbetleri. Çevremde sevdiklerim, kardeşlerim. Ağaçlarının altından ırmaklar akan kopkoyu bir yeşilin içinde.

Peki bu geleceğe ulaşmak için geçmişimdeki nelerden kaçıp, neleri tekrar edeceğim?

Ya da gelecekteki neleri feda edeceğim?

Aslında hiç seçenek yok!

Güzel bir geleceği seçmek benim tek seçeneğim.



 Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla çocuğuyla nasıl daha iyi bir ilişki kurabilir, eşiyle nasıl mutlu olabilir, patronuyla iş arkadaşıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabiliri öğrenir.


"İnsanoğlu, yeryüzünde var olduğundan beri, 

En büyük dostu ve düşmanı hiç değişmedi. 

Aynadaki kişi...

Tek başına neler yapabileceğini keşfet!" 

Yahya Hamurcu




Yorumlar

  1. Ne kadar güzel, Hayat bizim , seçim bizim...:)))

    YanıtlaSil
  2. aslında hiç seçeneğimiz yok doğruyu güzeli iyiyi seçmekten başka. seçim hakkımız var diye seçeneğimiz olduğunu da zannediyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Her şey bizim seçimlerimize bağlı. İyiyi seçebilecek ve kötüden sakınabilecek gücümüzün olması ümidiyle...

    YanıtlaSil
  4. Geleceği dizayn edebilmek... Ne güzel anlatılmış. Ne yazık ki gündelik telaşelere dalıp unutabiliyoruz...

    YanıtlaSil
  5. “Her şey dününden daha iyi olmak için hareket eder. Bizim imkanlarımız da imkansızlıklarımız da aslında bize daha güzel bir gelecek hazırlamak içindir.” Teşekkürler, kaleminize sağlık. Her hafta Methiye’nin hikayelerini bekliyorum:)) 🌷

    YanıtlaSil
  6. Methiye'nin günlüğü ne kadar güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık 🤍🌸

    YanıtlaSil
  7. Kaleminize sağlık, ne güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  8. Bir gelecek nasıl dizayn edilir? Çok düşündürücü...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder