Şükür


 ŞÜKÜR 

Telefonumun sesini açık unutmuşum. Toplantının ortasında gelen mesaj sesi ile irkildim.  Tüm bakışlar bana dönünce utanmadım, desem yalan olur… 

“Kızım yazmış, acil bir mesele de, kusura bakmayın. ” diyebildim güç bela. Mesaja “Anne iki gün sonraya teslim etmem gereken bir kitap projem var. Ama daha kitabı okumaya başlamadım. Artık vaktim de kalmadı. Kadıköy’de bir kitapevi bunun özet versiyonunu öğrenciler için çıkarmış ve satıyormuş. Gelirken uğrayıp bana o özeti getirsen olur mu? Yoksa çok düşük alacağım.” yazıyordu. Hızlıca sadece kısa mesaj yazdım ve toplantıya devam ettim.

Akşam notu kızıma vermiş tam odasından çıkarken “Anne” dedi… “Okurken çok uykum geliyor ve sıkılıyorum. Burada dursan da sana okusam olur mu?” Aslında daha son dokunuşlar eklenmesi ve gözden geçirilmesi gereken projelerim vardı. Ama anne yüreği yine  kızımı kıramadım, "Oku bakalım." dedim. Zaten kitabın orijinalini üniversite yıllarımda okumuş ve çok sevmiştim… 


Ama kızım okumaya başladıktan sonra kopyayı alıp getirdiğime pişman oldum, çünkü kitabın bütün ruhu gitmişti. Edebi güzelliği gitmişti, detayları yok olmuştu.

İçimden “İnsan işte…” diye geçirdim. Detayları gereksiz gören insan…

Fazlalık zanneden, hızla kurtulmak isteyen, yük gibi gören insanoğlu. Halbuki kalite detayda gizlidir. Hayatlarımız o kadar hızlı ki her şeye üstünden şöyle bir bakıp geçiyoruz. Sözleşme imzalayacağız, çok yoğunuz diye okumuyoruz… Golü de hep buradan yiyoruz… Halbuki biraz detaya insek her şeyin ne kadar net olduğunu göreceğiz. Cümlelerin detayına insek alt mesajları alacağız… Birisi “Buyur gel otur. ” dedi ama samimi miydi daveti? Davet edenin sesindeki detayı algılayamayan kişi bunu bilemez…

Zaten insan, cahilleştikçe her şeyi bir şeymiş gibi görür aralarındaki farkı da anlayamaz. 

Mesela ağaçların cahili olan birisi, çam ağacını meşe ağacından ayıramaz. Hepsi ona sadece bir ağaçmış gibi gelir. Ama çiftçi için böyle mi? Botanik meraklıları için böyle mi? Mimar için böyle mi? Onlar, ağaçlar hakkında detayı bildikleri için birbirinden ayırt edebilirler. Açık mekanda mı olmalı, evin içinde mi? Ne kadar su ister? Hangi mevsimde açar?

Sebepleri değil, sonucu isteriz. Farklılıklar fayda getirir. Tıpkı şu iş yerimdeki kadınlar gibi; yüzlerindeki mimik çizgilerini yük gören, yok etmek için bıçak altına yatan, paralar harcayan o insanlar gibi… Bizi biz yapan detaylar bize hastır. Kendileri olmalarına neden olacak bir farklılık, bir detay kalmadığında son halini ne olacağını düşünmeden işlem yapıyoruz. İlk başta  dolgun daha anlamlı yüz ifadeleriyle her sabah mutlu oluruz. 

Mutluluk ne? Niçin yaptırdığım işlemler başta mutlu ediyor. Ya sonrasında niçin  içimde kapatamadığım kocaman bir boşluk oluyor?  Her şeyi deniyorum ne  yaparsam kapanmıyor. Uyutmuyor… Uyutmuyor... 

Eğlenceye gidiyorum, mutsuzum. İstediğimi yiyorum, mutsuzum. Herkes benim hayatıma özenirken ben yalnızlığımı kimse ile paylaşamıyorum. Çünkü beni anlamıyorlar ve "Sen buldun da bunadın." diyorlar. 

Uzun zamandır, görüşmediğim arkadaşımla karşılaştım. Hayatındaki olumsuzluklara şahittir, yüzündeki tebessüm sesindeki neşe halinden mutluydu. Uzun zamandır, çevremde görmediğim bir şeydi. 

Sordum!

"Dostum sen ne yapıyorsun?" 

Verilen her şeyden tatminkar olduğunu söyledi. İnsan neye bedel ödüyorsa ona değer verir ve mutlu olur. Mutluluk bizim sandığımız gibi bir şey değil, diyordu. 

Şükür…

Nimetin farkındalığı ve nimetten ötürü insanın mutlu olabilmesidir. 

Şükrü olan verilen nimetlerden memnun olur. 

İnsan unutan bir canlıdır.

Verilen her şeyi sıradanlaştırır ve mutsuz olur. İstediklerimiz olunca mutlu olacağımızı zannediyoruz ve hep bir üstünü hedefleriz. 

Zamanla şükrümüzde  azalma olur ve fark edemeyiz.

Nelere şükretmek gerekir? 

Sahip olduklarımızı şükre ve kazanıma nasıl dönüştürebiliriz? 

&

 Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla çocuğuyla nasıl daha iyi bir ilişki kurabilir, eşiyle nasıl mutlu olabilir, patronuyla iş arkadaşıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabiliri öğrenir. 


Bu yazıyı beğendiyseniz benzer yazılarımızı  buradan okuyabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Şükretmek nimeti arttırır. Üzerimizdeki nimetleri fark edemiyoruz bile . Şükretmemiz gereken o kadar çok şey var ki.
    Hem verdiklerini hem de vermedikleri için...

    YanıtlaSil
  2. Emeginize saglik cok faydali yazi gene

    YanıtlaSil
  3. Rabbim her anımıza her halimize şükretmeyi nasip etsin 🤲 verdiği her nimetin farkında olup şükredebilmeyi 🤲

    YanıtlaSil
  4. Şükretmeyi ne güzel anlatmışsınız. Yazarın emeğine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder