Komşuluk

 

KOMŞULUK

Zıırr..zıırr..zıırr..!!

Kimdi acaba sabah sabah ısrarla kapıyı çalan?

Nalan koştu kapıyı açtı... Alt komşu Nurten Hanım.. 

"Yine mi sen." dedi içinden yine ne var acaba?

Geçen gün de;

"Elektrik süpürgesinin sesi çok geliyor, kızım ders çalışıyor." diye kapıya gelmişti.

"Buyur Nurten Hanım." dedi;

"Camlarıma su sıçratıyorsun."

Nalan da:

"Öyle mi? Sadece çiçekleri sulamıştım."

Nurten burnundan soluyarak;

"Olur mu canım... Camlarımı yeni sildim."

"Tamam kusura bakma, ne yapayım! Çiçekleri de mi sulamayayım artık?"

"Dikkat edeceksin, kaç saat uğraştım canım çıktı!!"

Nalan;

"Tamam tamam... Dikkat ederim." dedi.

Nalan'ın bozulduğunu anlayan Nurten, alttan almaya başladı;

"Yani o kadar yoruldum ki..."

"Birden camları ıslanmış görünce, dayanamadım yukarı çıktım. Yanlış anlama olur mu? Yani sen de benden bir rahatsızlığın olursa gelip söyle, ben alınmam."

"Yok." dedi Nalan; "Ben öyle en ufak rahatsızlık da kapıya gelmem."

"Neden?" dedi Nurten.

"Çünkü komşumun bende hatırı vardır. İyi günü olur, kötü günü olur. Hem biz komşuyuz değil mi? Birbirimizin o kadar nazını çekmeyeceğiz mi? Üç günlük dünyada... "Komşu komşunun külüne muhtaçtır." demişler. "Bir kahvenin kırk yıl hatırı vardır." demişler. Boşuna mı? Ben sabrederim. Komşumun azıcık nazını çekerim, hatırını kırmam."

Nurten ne diyeceğini bilemedi ama yaptığını biraz da olsa anladı:

"Olsun, yine de sen rahatsız olursan gel söyle. " dedi. 

İnsan sığ su gibi olunca...

En ufak baskıda, olumsuzlukta ya da övgüde tepkiselleşebiliyor…

Ama Nalan tepkisel değil etkiseldi.  Yeri gelir susardı, yeri gelir alttan alırdı, yeri gelir had bildirirdi. Ama tam olması gereken yerde ve zamanında, miktarınca...

İnsanın gerçek bir amacı varsa bu hayatta, tüm yaşamı da tepkileri de ona göre şekilleniyor…

Ya gerçekten yana… Derin su insan gibi..

Ya sahte ve geçici… Sığ su gibi…

Peki ya sence hangisi kazançta?

 &

Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla çocuğuyla nasıl daha iyi bir ilişki kurabilir, eşiyle nasıl mutlu olabilir, patronuyla iş arkadaşıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabiliri öğrenir.


Bu yazıyı beğendiyseniz benzer yazılarımızı  buradan okuyabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Komşuluğu artık unutmaya başladığımız günlerde ne kadar samimi bir öykü yazmışsınız.. Tekrar o değerlerimize dönebilmek ümidiyle, kaleminize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Kaleminize sağlık🌸
    Her konuda derin su insan kalitesinde tepkiler verebilmek dileğiyle 😊

    YanıtlaSil
  3. Derin su olabilmek dileği ile...

    YanıtlaSil
  4. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder