Problemin Ana Kaynağı

PROBLEMİN ANA KAYNAĞI

“Her şeyin bedeli var, güzelliğinin de, bir gün gelir ödenir, öde Firuze…”

Sabahın erken saatlerinde havaalanından evine doğru giderken hem ağlıyor hem de radyodaki şarkıya eşlik ediyordu.

Hayatında hiçbir şey kolay olmamıştı. Gençliğinde bir bakanın tekrar dönüp baktığı güzel bir hatun olmasına rağmen bir adama gönlünü kaptırmış ve kendi imkanlarıyla borç harç içinde evlenmişti. Eşinin fakülte mezunu olması için onu desteklemiş, okuyabilmesi için ailesinden uzak bir memlekette gurbet çekmişti. İlk çocuğunu neredeyse yalnız büyütmüştü. 

Sonrasında birlikte el ele vererek bir eczane açmışlardı. İlk yıllarda sırt sırta verip çalışmış, çocuk sayısı arttıkça kendisi evde, eşi dışarda yoğun bir şekilde çalışmaya ve hayata tutunmaya gayret etmişlerdi. 

İmkanlar arttıkça daha mutlu olacaklarını zannetmişti ama hiç de zannettiği gibi olmamıştı. 

Peki ya bu hale gelmelerine ne sebep olmuştu?

Neden gün geçtikçe birbirlerine daha da yabancılaşmışlardı?

Şimdi aynı yastığa baş koyduğu hayat arkadaşının onu, kendi kızı yaşında bir kadınla aldattığını öğreniyordu. Neyi, nerede yanlış yapmıştı? Güzel değil miydi? Beceriksiz miydi? İmkanları mı azdı? Neydi sorun?

İhanete uğramış olması kadar, çocuklarının yeterince tepki vermiyor olmaları da canını yakıyordu.

Tek başınaydı.

Bu hayatın tam ortasında, o kadar çok bedel ödediği insanların kendini yarı yolda bırakması ne acıydı.

Düşündü…

Hayatta her şeyin bir bedeli var. Tüm bedelleri ben ödedim. Tüm zorlukları ben göğüsledim, tüm zorluklara ben katlandım. Yemedim yedirdim, giymedim giydirdim… Ne için? 

Ne yaparsam eşim beni daha çok sever diye, elimden geleni yaptım.

Nasıl daha iyi anne olabilirim diye, çocuklarım ne istediyse yaptım. En güzel okullarda okumaları için özel dersler aldırdım. Peki ya ne içindi? 

Neden kimseye yaranamadım? 

Bunları yaparak hayata karşı güçlenmiş ve marifetlenmişti ama yalnızlığı da artmıştı.

Neyi nerde yanlış yapmıştı? 

Bu düşünceler içinde boğuluyor, “Allah’ım bana bir çıkış kapısı göster. ” diyerek dua ediyordu.

O sırada çok kıymet verdiği bir arkadaşından telefonuna bir mesaj geldi. İlişkilerin sırlı matematiğini anlatan bir eğitimden bahsediyordu. İçinden çıkamadığı bu sorunu çözebilmenin eşiğinde olduğunu hissetti. Gözyaşlarını sildi ve derin bir nefes aldı. "Bunun da altından kalkar, küllerimden yeniden doğarım, yeter ki problemin nerden kaynaklandığını anlayabileyim." diye düşündü. 

Hayatında yeni bir döneme "Vira Bismillah" dediğini hissediyordu… 

&

Deneyimsel Tasarım Öğretisi tutarlı, uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı bilgilerle hayatımızı kolaylaştırmamızı sağlar. Bu bilgilerle insan ailesiyle, arkadaşlarıyla çocuğuyla nasıl daha iyi bir ilişki kurabilir, eşiyle nasıl mutlu olabilir, patronuyla iş arkadaşıyla, müşterisiyle nasıl daha etkili bir iletişim kurabiliri öğrenir.


Bu yazıyı beğendiyseniz benzer yazılarımızı  buradan okuyabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Gerçek bir hayat öyküsü gibi herkesin öyküsü gibi geldi. İnsanın gerçekliğe başlaması çok kıymetli , elinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Vira bismİLLAH ☺️

    YanıtlaSil
  3. En dibe düştüğün vakitler, en yukarı çıkmaya fırsatı sunuyor. Değerlendirmek ümidiyle ☺️

    YanıtlaSil
  4. saçını ailesi için süpürge eden bir anne ve karşılığında yaşadığı nankörlük. yazar çok güzel anlatmış eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Hayatta güçlü olmak ne kadar önemli...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder