Şikayetperest

 


ŞİKAYETPEREST

Yan komşusu yine çat kapı gelmişti. Hiç arayıp sormazdı "Müsait misin? Evin toplu mu? Eşin evde mi?" diye. Gelir, saatlerce şikayetlerini sıralardı. Başlarda komşusuna iyi geldiğini düşünüyordu. Verdiği tavsiyelerle ona faydalı olacağını zannediyordu ama zamanla konuşmalarının hiç etki etmediğini fark etti. Komşusu ona içini döktükçe biraz rahatlıyor ama bir süre sonra daha da dertlenmiş olarak geri geliyordu.

Bütün hikayesi kocası, kaynanası ve eltisi arasında geçiyordu. Artık tüm hikayeye hakimdi. Başroller değişmiyor ama hikaye gittikçe dallanıp budaklanıyordu.

Neriman daha buyur etmeden, Serpil salona yönelmişti bile. Neriman kapıda kalakalmıştı. "Neyse, geç bari." dedi Serpil'in duyamayacağı bir sesle. Serpil gidip her zamanki yerine oturdu, o koltuğu sahiplenmişti resmen. Ayağını da altına kıvırdı, daha Neriman’ın oturmasını beklemeden başladı anlatmaya:

"Kız Neriman, gözü kör olmayasıca kaynanamın son vukuatını anlatmaya geldim. Sen gel, benim saf kocama ajitasyon yap, neymiş biricik oğlu Şevket çok zor durumdaymış. Var ya küçük kaynım Şevket; kaynanamın gözdesi. Heh, işte o çok zor durumdaymış da, paraya sıkışmış da, ne yiyip içeceklermiş de, iyice acındır, benim saf kocam da buna kan, git kredi çek. Tabii benim haberim yok. Söylemez bana, dırdırımdan korkar. Neyse benim adam gitmiş çekmiş krediyi. Anasına yaranacak ya. Kadının gözü Şevket'ten başkasını görmüyor ki, varsa yoksa Şevket, sanki diğerleri evlatlık."

"Ay Serpil gerçekten anlayamıyorum kayınvalideni, ne kadar..."

"Kız dur daha esas meseleyi söylemedim." 

Serpil her zamanki gibi ağzına tıkmıştı lafını Neriman'ın. Huyu buydu. Başladı mı bir solukta anlatacaktı ki rahatlasın.

"Benim o çok bilmiş eltim yok mu Şevket'in karısı. Nasıl becermişse sen çel kaynanamın aklını, kocamın çektiği kredinin parasıyla kendisine koca bir burma bilezik aldırmış. Bir de gelip bana söylüyor pişkin pişkin. Neymiş altın değerlenecekmiş de borcu öyle kapatacaklarmış. Gel külahıma anlat. Ay kız çayın yok mu? Hararet bastı yine beni. Tabii bunu duyunca kıyameti kopardım. Şimdi böyle anlattığıma bakma hışmımdan herkes bir odaya kapandı. Kendi başıma bağırdım bağırdım hırsım hala geçmedi de neyse gelip bir de sana anlatayım dedim."

"İyi yaptın, dur çay koyayım." 

"Dur, dur daha bitmedi, koyarsın çayı, hemen gitmiyorum ya. Sonra ben o sinirle başladım ta düğünümde altınlarımı alıp vermemelerini, Şevket'in karısına doğumundan sonra kaynanamın bilezik takmasını bana takmamasını…"

Neriman dalıp gitmişti. Serpil'in yüzüne bakıyor ama Serpil'i görmüyor, söylediklerini duymuyordu. On yıldır tanıyorlardı birbirlerini. On yıldır Serpil bu eve gelirdi de bir kez olsun olumlu bir şey, mutlu bir şey anlattığını görmedi. Kocası pısırıktı, kaynanası şeytan, eltisi de yılandı Serpil'e göre.

Sahi bu kadın niye hep şikayet ediyordu? Hiç mi mutlu bir şey yoktu hayatlarında? Aslında oluyordu. Neriman bile şahit olmuştu. Kocası terfi almıştı da "Şimdi bu adamı terfi ettirdiler ya gidip annesine yaranmaya çalışacak, bizi gören yok." diye şikayet etmişti. Bir keresinde de oğlu onur belgesi almıştı; "Bak eltimi görüyor musun, oğlumu çekemiyor da surat asıyor, suratsız." demişti. Kocası çöp atsa "Suyunu yerlere dökmüş," bulaşıkları yıkasa "Tezgahı ıslak bırakmış," oğlu odasını toplasa "Baksana ne biçim katlamış," derdi.

Her şeyde şikayet edecek bir şey bulurdu. Ona göre dünyanın tüm yükü omuzlarındaydı, felek ona hiç gülmüyordu. Felekte gülecek hal mi bıraktı ki suratına bakan mutsuzluğundan mutsuz oluyordu. Artık Neriman da yorulmuştu, bir insan hiç mi karşısındakini mutlu etmez hep şikayet hep şikayet.

"Kız Neriman, nereye daldın gittin öyle? Nereden sonrasını duyamadın? Dur, baştan anlatayım. Hırsım geçmedi zaten."

Sahiden insan neden şikayet eder? Tatminsizliğini neden dile getirir?

Rahatlamak için mi? Oysa o rahatlama geçici bir rahatlama değil mi?

Probleminin şikayet ederek çözüleceğini sandığı için mi? Ama bugüne kadar çözüldüğünü de hiç görmedi ki.

Kendisini acındırmak için mi? "Bakın benim ne dertlerim var. Ben bunlarla uğraşıyorum, hayat size güzel" demek için mi? İnsanların acıması neyi çözer ki?

İlgi çekmek için mi? Mutsuz olduktan sonra herkesin ilgisi üzerinde olsa neye yarar ki?

Aslında sonuç insanın elinde değildir. Oysa insan hep sonuca odaklanır, ona sevinir, ona üzülür, ondan şikayet eder. İnsan sebep oluşturmaktan sorumludur. Sonuç istediği gibi olur ya da olmaz. İnsanın sonucunu değiştirebilmesinin tek yolu sebeplerini değiştirmesidir.

Şikayet eden neye isyan eder aslında hiç düşündü mü? Bu şikayet onu nerelere götürür nelerden mahrum bırakır?

Şikayet, bana verdiklerinden razı değilim demek değil midir? Peki razı olmayandan razı olunur mu?

“Onlar O’ndan razıdır, O da onlardan?” 

Ne güzel bir makam değil mi?

 

Yorumlar

  1. Her şeyin geçici olduğunu kabul etsek bu kadar şikayet eder miydik acaba? kime neyi kimi şikayet ettiğimizi fark etsek keşke …

    YanıtlaSil
  2. Şikayet bizden ne çok şey götürüyor aslında... Ellerinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  3. Gülfem Türker17 Ekim 2022 05:38

    Şikayet sadece zaman kaybı gerçekten.
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Fatma Koçer17 Ekim 2022 05:43

    " Şikayet " dipsiz bir kuyu... Razı olunanlar makamını hakedenlerden olabilmek dileği ile...

    YanıtlaSil
  5. Kaleminize sağlık 💫👌

    YanıtlaSil
  6. Şikayet ettikçe çözüm marifetimizi kaybediyoruz. Artık problemlerimizin içinden çıkamaz bir hal alıyoruz.
    Şikayet konusu çok güzel anlatılmış

    YanıtlaSil
  7. Güner Tozkoparan17 Ekim 2022 05:50

    Ne kadar güzel bir konuya değinilmiş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Mutlu olmayı bilmeyen kişinin, devamlı bardağın boş tarafını görmesi..yazık, boşa geçen ömürlere...
    Oysa ne kadar çok şey var, mutluluk için..
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Hepimizin etrafında yok mu böyöe tipler. Bizden ne kadar uzak o kadar iyii

    YanıtlaSil
  10. İnsanın içini kurutan, yaşam enerjisini azaltan tipler... her yerdeler. Gelir, akıtır zehrini ve gider.

    YanıtlaSil
  11. Bazen hiç istemediğimiz olaylarla karşı karşıya kalabiliriz. Gerçekten de zamanımızı istersek çözüm üretmeye, istersek de şikayet edip büyütmeye harcayabiliriz.
    Mesele her an bilinç açıklığıyla olayları değerlendirecek gücünün olması
    Ellerinize sağlık. Kişinin kendine katabileceği çok güzel bir konuya değinmişsiniz. 🌸

    YanıtlaSil
  12. Sonsuz bir hayata sahip olmadığımızı anladığımız an şikayet dilimizden düşebilir 🍀

    YanıtlaSil
  13. Şikayet edince sanki çözülüyormuş gibi şikayeti arttırıyoruz. Halbuki ne güzel bir makam o ondan razı O da ondan razı.

    YanıtlaSil
  14. Şikayet ben bu oyunu beğenmedim diyen gıcıklık yapan kız çocuğu gibi. Oynamıyorum ben derken oyunun devam etmesine bakıp durmak gibi.
    Şikayet İsyansa Vay halimize!!!

    YanıtlaSil
  15. Şikayeti kime ettiğimizi düşünürsek daha da üzücü… Razı olunanlardan olma dileğiyle

    YanıtlaSil
  16. Her şikayet çözüm becerimizi de götürüyor.
    Her halimizde Razı olanlardan oluruz inşAllah

    YanıtlaSil
  17. Şikayetin nelere sebep olduğunu, ne demek olduğunu dahada geç olmadan öğrenmiş olmak paha biçilemez...
    Emeği geçenlerden Allah razı olsun ..

    YanıtlaSil
  18. Yaaa otopark sorunu ile ilgili komşum 1 yıl boyunca kapımı böyle çaldı.. bir yerden sonra resti çekmek gerek…kendine gelmesi için …diğer komşuları ve beni rahatsız etmiyor. ☺️ Ailesi ile artık ilgileniyor.

    YanıtlaSil
  19. Böyle insanlar negatif şeyleri anlatırken onunla besliniyorlar. Serpilin neden öyle bir komşu vardı o ayrı bir soru)))

    YanıtlaSil
  20. Kimi kime şikayet ettiğimizi bir anlayabilsek ..

    YanıtlaSil
  21. Malesef hepimizin etrafında var böyle insanlar ayıp olacak düşüncesi ile dinlemeye de hayatımızın dibinde tutmaya da mecbur olduğumuz.

    YanıtlaSil
  22. DUYGU DEMİR17 Ekim 2022 14:12

    Çok doğru bir nokta... Farkında bile değiliz ne kadar çok şikayet ettiğinizin. Olumluluları görmeye başladığımızda zaten toparlanmaya başlıyoruz hemen

    YanıtlaSil
  23. Işıl Sezer17 Ekim 2022 23:04

    'Şikayet bana verdiklerinden razı değilim demek değil midir?'

    YanıtlaSil
  24. Çöpünü boşaltıp gidenler.... Şikayet edenler.... Ahki ah

    YanıtlaSil
  25. İnsan bakış açısını değiştirmediği müddetçe günlük hayatın detaylarında boğulup gidiyor, şikayetlerimiz bile ne kadar günlük seylerin üzerine, asıl önemli olanı kaçırıyoruz.

    YanıtlaSil
  26. Hepimizin şükürde olması dileğiyle, kaleminize sağlık 🙏

    YanıtlaSil
  27. Kaleminize sağlık ne iyi bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  28. Şikayet ederek hayat çok zor, şikayet edenle hayat çok zor...

    YanıtlaSil
  29. Sikayet arti birle artan bizden iykilerimizi goturen en buyuk sebep oysaki bir susabilsek arti birle daha guzel basari saglik huzur vericek rabbim sukur lerimiz artsin amin

    YanıtlaSil
  30. merve buyuran2 Kasım 2022 20:42

    şikayet ettikçe hayat çok zorlaşıyor gerçekten . elinize sağlık çok gerçekçi bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  31. Çok güzel olmuş 🫠

    YanıtlaSil

Yorum Gönder