Sabah


SABAH

Sabah… Saat ikiye geliyor.

Genç bir çift önemli bir gün yaşıyor.

Hastanenin önünde bütün akrabalar toplandı.

Mutluluk, heyecan… Duygu dolu bir gün...

Bu dünyaya yeni bir insan geliyor;

Herkes çok seviniyor. Ama neden?

 Onun hayatı başlıyor. Sınavı başlıyor.

Game start…

Hayatın sonunda “Keşke bu dünyaya gelmeseydim” diyecek belki de... Doğru cevapları veremedim, keşke hiç bu sınava girmeseydim… diyebilir Bu insan hayatını yaşar. Sınavın sonuna doğru yaklaşır.  Bütün doğru ve yanlış cevaplarını toplayıp gitmeye hazır olduğunda… Yine sabah... Saat ikiye geliyor. Herkes yine hastanenin önünde, ama her şey  başladığı gibi değil…  Üzüntü, çaresizlik… yine gözyaşları dökülüyor, ama sebebi farklı …  Bir insan bu dünyayı terk ediyor….  Bütün problemler bitiyor, uğraştı işler çok önemsiz oluyor…. Sınavı bitiyor…  Game over….

Onun yaşayacağı problemleri kimse düşünmüyor o an…

İlk karnı acıktığında, ilk ayağa kalkmaya çalıştığında,

 İlk kelimesini söylemeye çalıştığında… İlk kardeşiyle kavga ettiğinde…

 Hayat boyunca bir mücadele verecek.

Ve her problemin arkasından bir problem daha gelecek.

Ona hep soru sorulacak ve o doğru cevabı bulmaya çalışacak.

Ergenliğe girdiğinde yaşadığı problemler…

"Çok seviyorum," bir anda "Çok nefret ediyorum," olduğunda…

 Evlendiğinde ne kadar uğraşacak.

Bunların yanında eğitim hayatı da var.

Okumadıysan akılsız, okumuşsan çok bilmiş...

Hep bir dengeyi bulmaya çalışacak.

Evlendiğinde artı bir problem hayatına alacak ve bunu kendi isteği ile yapacak.

Sonra da onun çocuğu olacak ve her şey ikiye katlanacak.

Sorumluluk, yaşadığı mutluluk ve çıkan problemler…

Bir kişiyi yetiştirmek kolay mı?

Ama şimdi herkes seviniyor, sevinç gözyaşları döküyor.

Bu dünyaya yeni bir insan geliyor.

Ama o dünyaya geldiği an onun sınavı da başlıyor.


Hayatın sonunda “Keşke bu dünyaya gelmeseydim” diyecek belki de... Doğru cevapları veremedim, keşke hiç bu sınava girmeseydim… diyebilir Bu insan hayatını yaşar. Sınavın sonuna doğru yaklaşır.  Bütün doğru ve yanlış cevaplarını toplayıp gitmeye hazır olduğunda… Yine sabah... Saat ikiye geliyor. Herkes yine hastanenin önünde, ama her şey  başladığı gibi değil…  Üzüntü, çaresizlik… yine gözyaşları dökülüyor, ama sebebi farklı …  Bir insan bu dünyayı terk ediyor….  Bütün problemler bitiyor, uğraştı işler çok önemsiz oluyor…. Sınavı bitiyor…  Game over….

Hayatın sonunda “Keşke bu dünyaya gelmeseydim,” diyecek belki de...

"Doğru cevapları veremedim, keşke hiç bu sınava girmeseydim…" diyebilir.

Bu insan hayatını yaşar. Sınavın sonuna doğru yaklaşır;

 Bütün doğru ve yanlış cevaplarını toplayıp gitmeye hazır olduğunda…

Yine sabah... Saat ikiye geliyor.

Yine herkes hastanenin önünde, ama her şey başladığı gibi değil…

Üzüntü, çaresizlik… Yine gözyaşları dökülüyor, ama sebebi farklı…

 Bir insan bu dünyayı terk ediyor…

Bütün problemler bitiyor, uğraştığı işler çok önemsiz oluyor…

Sınavı bitiyor…

 Game over…

Hayatın sonunda “Keşke bu dünyaya gelmeseydim” diyecek belki de... Doğru cevapları veremedim, keşke hiç bu sınava girmeseydim… diyebilir Bu insan hayatını yaşar. Sınavın sonuna doğru yaklaşır.  Bütün doğru ve yanlış cevaplarını toplayıp gitmeye hazır olduğunda… Yine sabah... Saat ikiye geliyor. Herkes yine hastanenin önünde, ama her şey  başladığı gibi değil…  Üzüntü, çaresizlik… yine gözyaşları dökülüyor, ama sebebi farklı …  Bir insan bu dünyayı terk ediyor….  Bütün problemler bitiyor, uğraştı işler çok önemsiz oluyor…. Sınavı bitiyor…  Game over….

Yorumlar

  1. Hayat kısacık bir sınav. Sınavdan 100 alan birinden kopya çekmek, kitabı açıp bakmak serbest. Ona rağmen nasıl da oyalanıyoruz. İnşallah sınavı geçenlerden oluruz. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Kaleminize sağlık💫
    Sınava doğru cevap verenlerden olmak ümidiyle 💫

    YanıtlaSil
  3. "İnsan hayrı istediği kadar şerri de ister. İnsan pek acelecidir"

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir özet elinize sağlık 🙂

    YanıtlaSil
  5. Gülfem Türker21 Ekim 2022 15:01

    İyisiyle kötüsüyle, acısıyla tatlısıyla hayatı göğüslemeli..
    Teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Gülfem Türker21 Ekim 2022 15:03

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Her sabah güncellenen sınav elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Gülbahar Yurdusever21 Ekim 2022 23:32

    Kum saati gibi hayat... İçindeki kum miktarı baştan herkes için belli... Öyle yada böyle o anda bitecek... Öyle mi olacak? Yoksa böyle mi?

    YanıtlaSil
  9. Hepimizin yaşayacağı hayat farklı ama geliş gidişlerimiz benzer.. umarım her zaman doğru yanıtları verme eğilimimiz olur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Hayat bir sınav, kalıcı bir yer değil bir varız bir yokuz. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Kimine göre sınav hacı yatmaz gibidir sinavi gecebilmek umuduyla ,emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Dünyada ne kadar kaldınız diye sorulduğunda bir gün belki birkaç saat ya da benim aklım başımda değil En iyisi siz başkasına sorun. Şimdi bazen dakikalar geçmek bilmiyor ama sınav başlıyor ve bitiyor. Bizim için tek teselli var hala sınav devam ediyor hala doğru cevapları verme ihtimalimiz var. Ölmeden önce ölünüz... sınav bitmeden önce doğru cevabı verenlerden olmak dualarıyla.

    YanıtlaSil
  13. yeni şeyler öğrendiğim için Unuttuğum şeyleri bana hatırlattığı için, kalbini aktığı beynimi hareketi geçirdiği için ,
    Beni tekrar tekrar düşündürttüğü için...
    bu bloğa ba -yı-lı-yo-rum . 💓🌺

    YanıtlaSil
  14. Her başlanılan şey bir gün biter 🌿

    YanıtlaSil
  15. merve buyuran2 Kasım 2022 20:46

    sınavını geçenlerden olabilmemiz dileği ile...elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder