Mühlet


Mühlet

Gecenin kör saati çalan telefonu açarken, Bismillah demişti Ayşe, çok hayır haber beklemese de… Ne diyorsun diye çığlığı atınca, ev halkı ayaklanmıştı. Yüzüne bakılırsa, eve kara haber düşmüştü. Olduğu yere yığılmıştı Ayşe daha ne olduğunu söyleyemeden…

"Merhume Ayla’ya haklarınızı helal ediyor musunuz?"

"Helal olsun."

"Helal ediyor musunuz?" Helal olsun.

"Helal ediyor musunuz? Helal olsun."

O günden sonra uzun süre Ayşe kendine gelememişti. Yıllardır küs olduğu kız kardeşinin, ani kalp krizi ile hayatını kaybettiğini öğrenmişti o gece. Yıllar önce, incir çekirdeğini doldurmayacak bir konu ile küslük girmişti iki kardeşin arasına. Büyükler bir iki deneseler de, bir araya gelmemişlerdi. Ve kız kardeşinin ölüm haberini alan Ayşe, hiç beklemediği kadar yıkılmıştı.


Ayla’m… yazıyordu günlüğünün başında.

İşte bu yıllar süren küslüğün, acı sonuydu. 

Bu bir yüzleşmeydi.

Bu; vicdan azabının en acı haliydi.

Bu; yıllardır bir sayfası bile açılmamış romandı, tozlu raflarda bekleyen

Hani yarın başlarım dediğimiz diyetler vardır ya, bir türlü başlayamadığımız

İşte o erteleyişlerin en sertiydi.

Telefonda beş dakika arayla kurulmuş alarmlar gibiydi. 

İşte bu; o uyanamayışların en ağırıydı.

İnsan ertelemeye başlamaya görsün.

Sanki vadesinden eminmiş gibi erteler de erteler.

Erteledikleriyse, büyür de büyür…

Oysa bu kez, ertelemenin dönüşünün olmayacağı bir andı.

İşte bu; mühletin bittiği anın ta kendisiydi.

Şimdi özür dile, ayaklarına kapan eğer bulabilirsen sevdiğini

Hatta hadi avun o melek oldu, burada beni duyuyor diye

Özür dile şimdi haykıra haykıra…

Yıllarca uzatmadığın zeytin dalı, artık solmuştu.

İşte bu acıyla yazmıştı Ayşe bu satırları…

Beni affet Ayla’m…

Şimdi eski bir fotoğrafımız elimde

Çocukluk yıllarımızı anımsıyorum, gözlerim yaşlı

Ne oldu, neydi gözlerime perdeyi düşüren? Bilmiyorum.

Onca bayram, onca düğünü nasıl da vesile etmedim? Bilmiyorum.

Elimi uzatmama kimse mani olamazdı oysa…

Şimdi ben bu ellerimi neyleyim? Bilmiyorum.

Sesini unuttum, kokunu anımsayamıyorum bile

Şimdi bu kulaklarımla kimin sesini duyayım? Bilmiyorum.

Görmediğim yıllarda saçlarına beyazlar düşmüş müydü? Bilmiyorum.

Neler yaşamıştın, ben senden bihaberken… Bilmiyorum.

En son dokunduğum gül kokulu yüzün oldu, buz gibi…

Ölüm; ani, soğuk, ürkütücü bir veda olarak gösterdi yüzünü

Yıllarca ölüm düğündür.

Hayat, kendinin en iyi haline erişmektir derken ben

Nasıl oldu da seni görmedi gözlerim? Bilmiyorum…

Nasıl oldu da böylesine bir küslükle ben yola devam edebildim? Bilmiyorum…

Nasıl oldu da seni yok sayarak, öyküyü kazanacağımı zannettim? Bilmiyorum…

Kelam bu kadar önemliyken, nasıl oldu da selamı es geçtim!

Nasıl bir ego savaşıydı yaşanan?

İki dikenli telin birbirine sürtmesi gibiydi çıkan kıvılcım

Sen öyle dedin, yok sen öyle anladın

 “En” olma savaşlarıydı belki de…

Sahiden kim kazandı bu çatışmayı şimdi? Bilmiyorum…

Ayla’m…

İkimizde öldük, ama seni gömdüler…

Bu, Ayşe’nin onlarca geç kalışından biriydi oysa… Bu kadar sert tokat yememişti hiç.

İşte mühlet bu kadar önemliydi! Zaman var zannederken, ne malum belki de uzaklar yakındı.

En doğru zamanı beklemeli derken… Artık hayaller, cennet komşuluğuna evrildi.


İşte kıssadan hisse bu ola ki…

Doğru zaman, tam da bu zaman!

Ertelenenlere hemen şimdi başlanmalı,

Sırtımızı döndüğümüz o kapıları, hemen şimdi çalmalı,

Çalmalı, pişmanlık kapıya dayanmadan,

Öyküler yarım kalmadan,

Mühlet tamamlanmadan, 

Hayattan azlolun emri gelmeden!

Kim bilir belki de bu sözler vesile!

Kim bilir belki de bu son çağrı!

Yorumlar

  1. İkimiz de öldük ama seni gömdüler... Çok dokunaklı yazılmış bir yazı. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar içten samimi ifade edilmiş
    Kaleminize sağlık
    Ertelediğimiz her neyse şuan itibariyle gözden geçirmek dileğimle

    YanıtlaSil
  3. çok içten bir yazı olmuş kaleminize sağlık .. her ne yapılıyorsa vakit içinde kıymetli .. vaktin kıymetini bilip en doğru en hayırlı şekilde bu öyküyü tamamlama duasıyla... teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  4. Gülbahar Yurdusever19 Eylül 2022 23:34

    Bu yazının her iki tarafına da gidip geliyor insan... İki tarafa da pay var değil mi? Küsene de, küsülene de... Küsülen kişi de kenara mı çekildi, o da mı pes etti, ümit kesti? İkisine de mühlet verilmisti...

    YanıtlaSil
  5. Bazen karşımıza çıkar ölmeden önce yapılacak 10 şey gezilecek 10 yer gibi... Ertelediklerimizin hepsi yapmamız gerekenler sonra yaparım diye sonraya attığımız her şey. Yok yere çıkan tartışmalar kırdığımız kalpler, ah keşke burada olsa da söylesem dediğimiz her şeyi mühlet dolmadan süre dolmadan sayılı nefes bitmeden artık çok geç demeden bu dünyada,

    YanıtlaSil
  6. Kim bilir belki de bu son çağrı... İnsan çok zamanı var zennettiği için mi erteledikçe erteliyor yoksa? Ne güzel bir yazı, ne güzel anlatmış aslında zaman şu an kalk ve hemen yapabileceğini yap...

    YanıtlaSil
  7. Sınav ne zaman kazanılır? Sınav bittikten sonra değil sınav devam ederken sınavı kazanırsa veya kaybedersin. Sonuç açıklanınca değil.
    süre dolmadan önce yapmam gereken neyse
    yapılması gereken neyse
    ödenmesi gereken bedeller neyse cevaplanması gereken sorular neyse verilmesi gereken kararlar neyse
    Benden beklenenler neyse
    O sonra yaparım diyerek ertelediklerim neyse...
    Sınav salonunda,
    sınav bitti zili çalmadan önce
    ah keşke dememek için
    aldanmamak için...
    şu an şimdi ; belki küçük ama... şu an şimdi ne yapılması gerekiyorsa onu yapmalı insan...

    YanıtlaSil
  8. Zahide Kırtay19 Eylül 2022 23:54

    Ölüm… zaman zaman hatırlarız zaman zaman unuturuz. Acı insanı olgunlaştırıyor. Umarım acılarımız bizi yöneten değil, biz acılarımızı yönetiriz.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel düşündürücü bir yazı. Öyküler yarım kalmadan verilen mühlet dolmadan ertelemeden harekete geçmeli. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ahh o ego herkesin arasında Berlin duvarı gibi, duvarlara dayanan yürekler, kimse kimseyi görmeden çekilen acılar, haklı çıkmayı bırakıp hakkı arasak, gerçeği kavrasak tüm duvarlar kalkacak.

    YanıtlaSil
  11. Bişey yapmak için son dakkayı bekleyenler için güzel bir yazı olmuş. Ne kadar işimize gelmese de ertelenen herşey büyüyor hakkaten . Ve nefes bir anda bitebilir … kaleminize sağlık💙

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten, ertelenenlere hemen şimdi başlanmalı...
    Kaleminize sağlık çok güzel mesajlar var, acı belki ama gerçek.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Zaman varken oyalanıp oyalanıp tren saati yaklaşınca da koşturup; “5 dakika daha erken gelebilseydim” diye kızarız kendimize.. Oysa o kadar geniş 5 dakikalar verilmiştir ki.. Arkasından bakakaldığımızda anlarız bunu..
    Trense kaçan yenisi beklenir, uçaksa, otobüsse.. Ama hayat ise kaçan.. Arkasından gülerek baktığımız bir hayat dilerim, bakakalmak zorunda olduğumuz değil..

    Yazı İçin teşekkürler, çok güzel ifade etmişsiniz acı da olsa.. Kaleminize yüreğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  14. Her şeyin kontürlü verildiğini unutmayanlsrdan olalım inşallah.

    YanıtlaSil
  15. Ertelediğimiz ne varsa genelde vicdanımızla karşı karşıya geliyor 😔

    YanıtlaSil
  16. Hiç bitmeyecek tükenmeyecek sanar insan , tüketir herşeyi .
    Ellerinize sağlık 🍃

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir yazı
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Doğru zaman, tam da bu zamanın...

    YanıtlaSil
  19. Doğru zaman tam da bu zaman! Durma, harekete geç...

    YanıtlaSil
  20. Kalbimize dokunan, gözümüzü dolduran aynı zamanda hala hayatta olan, arayıp da sesini duyabileceğimiz kişiler için de ümit var eden bir yazı.

    "Zaman var zannederken, ne malum belki de uzaklar yakındı."

    He an uzaklara biraz daha yakın olduğumuzu fark ettik, çok şükür...

    YanıtlaSil
  21. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Çook güzel bir hikaye hayatımızda ertelediğimiz o kadar çok şey var ki Maalesef

    YanıtlaSil
  23. Songül cennet21 Eylül 2022 08:57

    Mükemmel 🙏

    YanıtlaSil
  24. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Kalemi bırak süre bitti...
    Çok güzeldi
    Kaleminize saglik...

    YanıtlaSil
  26. Süre bitti....
    Bunu duymuş olmayı düşününce telaşlandım doğrusu...

    YanıtlaSil
  27. Ne kadar da samimi ve duygulandıran bir yazı. Yazarın emeğine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  28. Mühlet varsa sınav var

    YanıtlaSil

Yorum Gönder