Hayat Arabası



HAYAT ARABASI


“Gözlerinize hayatın ışığını düşüren şey ne?”

İşte bu soru ile başlamıştı aydınlanışım.

Hayat akıp giderken, durup bir sormalı kendine, geç kalmadan.

Nereye gidiyorum ben diye?


Varmak istediğin yeri bilmezsen,

Hangi yoldan gittiğinin önemi yoktur!

Yolculuğu kıymetli kılan,

Yönüdür!


Karşıma çıkmış en muhteşem sözlerden biriydi sanki.

Varmak istediğim yer belli miydi?

Sahi nereye gidiyordum ben, telaş içinde?


Her sabah çalan alarmla uyanıyor,

Maratona çıkıyordum sanki…

Gerçi yıllardır da böyle değil miydi?

Okul, kariyer, evlilik, çocuk derken,

Hayat arabamın rotasını kim çizmişti ki?

 

Limanda güven içinde duran geminin, amacının limanda durmak olmadığını,

Derin sulara açılması gerektiğini o zaman fark ettim.


O noktada sorgulamaya başladım hayat amacımı.

Nereye yetişmeye çalışıyordum bunca yıl?

 

Oysa yediğim bir lokma, giydiğim bir entari

Yolun sonu birkaç metre kumaş dedikleri…


Neden bunca zaman yan koltukta, arka koltukta oturdum?

Neden benim olmam gereken direksiyonda;

Eşim, işim hatta bazen tanımadığım insanlar vardı?

Ne zaman benzininin biteceğini bilmediğim bir arabayı

Kullanan ben miydim?

Neden bunca zaman, sadece camdan dışarıyı izledim ki?


Peki ya o arabayı bana veren kimdi?

Oysa ben O’na bir kez olsun teşekkür bile etmemiştim!

Herkese bir araba verirken, bize ne demek istemişti?

Yolları birbiri ardına sıralarken, bizden ne istemişti?


Sahi biz dağ, tepe gezip, yarışmıştık yıllarca birbirimizle

Arabalarımızın modelleri, hızları derken

Ne çok 'U dönüşü' yapmıştık bu yollarda.

Nasılsa dilimizde bir türkü;

Eğlendiğimizi sandık, oyalandığımız yıllarda

Gittik gittik, geldik aynı yollarda...


İşte şimdi bir yol ayrımı var karşımda…


Bu yol ayrımı beni O yola çıkarır mı?

Vardığım yollar beni O’na ulaştırır mı?

Gücüm yeter mi O’nu bulmaya?

Gücüm yeter mi O’nun istediği gibi olmaya?


Hayat arabam çamur…

Hayat arabam vuruk…

Hayat arabam izler içinde…


İçimde hiç kaybetmediğim cılız bir umut

Çıkıyorum yola…


İşte şimdi en kıymetli yolun yolcusu olma meselesi karşımda

Bilmem belki varamam ama

Daha da duramam buralarda!

Yol O’nun…

Yön O’nun…

Ben O’nunken!


Yolculuğu kıymetli kılan, yönüdür!

Belki de bu sözler “Köprüden önceki son çıkış dedikleri…”

Dön bir bak hayat arabana

Pusulan nereyi işaret ediyor?



Yol O’nun…

Yön O’nun…

Her şey O’nunken!

Kıymetlidir! 

Geç kalma!


Yorumlar

  1. uzun zamandır okuduğum yazılar arasında en iyisiydi... sahi ya biz çok bu dünyaya dalıp asıl gaye olan yerimiz için calismayisimiz çok garip ne yazık ki... kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Yoldayken yolun sahibini unutmamız ,düşündürücü bir yazı kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  4. Gerçek yolu gerçek yönü bulanlardan oluruz inşaAllah, emeğinize sağlık , harika bir yazı olmuş😊

    YanıtlaSil
  5. Çok fazla sol şeride takılmadan bazan da sağ şeritte, sağlam bir araba ile doğru yoldaysa ulaşır insan varmak istediği yere. Ama biz hep sapıyoruz başka yollara gereksiz yere, gereksiz yerde... Hareketi durdurmadan umarım hepimiz bir gün varırız o gerçekten ulaşmak istediğimiz yere.
    İnsan varlık amacını her daim aklında tutmalı ki, yola öyle çıkıp daha az hata yapsın..Hatırlatma için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Direksiyona geçirilmeden önce anlatılan tüm kuralları unuttuğunda veya uymadığında ne çok yanlış yola sapar ne çok kaza yapar insan.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler. Benim almam kararları ben almadığım da o zaman hayatımın kontrolünü de kaybediyorum. O zaman bu hayatı ben yaşamamış oluyorum. Seçim yapmamış oluyorum hedef belirlememiş oluyorum sınav sahasında varım ama hedefim yok. Yönüm yok...
    Neden bunca zaman yan koltukta, arka koltukta oturdum?
    Neden benim olmam gereken direksiyonda;
    Eşim, işim hatta bazen tanımadığım insanlar vardı?

    YanıtlaSil
  8. Ona ulaştıran yollarda gidebilmeyi
    Onu bulmaya gücü yetenlerden olabilmeyi
    Onun istediği gibi olmayı nasip eder dilerim hepimize inşALLAH

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel yazı olmuş

    YanıtlaSil
  10. Yol O’nun…
    Yön O’nun…
    Ben O’nunken! …
    Ne samimi bir yazı ..

    YanıtlaSil
  11. Oysa yediğim bir lokma, giydiğim bir entari, yolun sonu birkaç metre kumaş dedikleri... Bu farkındalıkla, doğru adımları atanlardan oluruz inşallah..

    YanıtlaSil
  12. Gülbahar Yurdusever24 Ağustos 2022 21:42

    Yolum yol mu, yönüm yön mü? Sahi ben nereye gidiyorum?... Zihin açan soğuk duş etkisi yaratan sorulara vesile oldu. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Hangi yöne doğru gidiyorum .Ya da gidiyor muyum duruyor muyum. Neyi tercih ediyorum bu hayatta. Çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Vaktinde ve doğru yöne hareket edenlerden oluruz inşaAllah,. Kaleminize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel bir yazı olmuş çok teşekkürler. Arabama Ben yön vermem gerekirken hayatımın kumandası bende olması gerekirken neden hep yan koltukta oturdum? Hedefimi belirlemem yönümü belirlemem gerekmez miydi. Çoğu insan sınav sahasında ama sınavda değil çünkü hedefsiz yönü belli değil. İnsanoğlu oyalanıp durursa nasıl sonuç elde edecek?

    YanıtlaSil
  16. Elinize sağlık ne güzel bir benzetme inşaALLAH O'nun yolundan gidenlerde oluruz 🌸

    YanıtlaSil
  17. İnsanın yönü ne kadar da kıymetli 🌙

    YanıtlaSil

Yorum Gönder