Birleşen Yollar ve Seçimlerimiz

 

Birleşen Yollar ve Seçimlerimiz

Seçimler insanı mutlaka kavşağa götürür.
Peki, sen o kavşağa giderken hangi yolu seçiyorsun?


Hava bulutluydu. Ayşe saatine baktı. Yine geç çıkmıştı işten. Son zamanlarda ancak mesaide kalıp daha fazla çalışarak rahatlıyorum diyordu. Arabasını çalıştırdı, radyoyu açtı. Sevdiği şarkının sonuna denk geldi. O şarkı bitince duyduğu bu sözler karşısında, olduğu yerde  oturduğu koltuğun içine gömülüp kalakalmıştı. Sanki ilk defa çalınmıştı bu sözler kulağına. Hayat getiriyordu heybesinden birçok olayı, ilişkileri, sıkıntıları, mutlulukları… Oysa insan her adımında, karşılaşacağı son için bir seçim yapıyordu. Evet evet insan her an bir seçim halindeydi.

Ne demekti ki bu? Yani kişi başına gelen her olaya verdiği cevap ile bir seçim yaparken, aslında yaşayacağı olayları belirliyor gibi bir şey mi?

Radyonun sesini biraz daha açtı.

Hayat, insanın verdiği cevaplara göre sorar sorularını.
Hayat insana sürekli sorular sorar.
İnsan seçimlerini yaparak, cevaplarını vermiş ve sonlarını da belirlemiş olur.


Ve kırmızı ışık yanınca, hafifçe frenlerken gözü çam ağacının dalına takıldı Ayşe’nin. Ne yani ben emin olup, kafamda bitirmediğim için mi, unutamadım onu. Ama ayrılmayı ben istedim sonuçta. Sonra o çok ısrar ettiği için barışmıştık. Yani ben emin mi değildim? Ama araya bir sürü kişi sokmuştu, hem de hepsi kıramayacağım en yakınlarımdı. Ne kadar uğraştı barışalım diye. Ben emin olsaydım, barışmazdım evet; burası doğru. Ama o da çok pişmandı o zamanlar. Sonra yine aldattı beni. Peki, gerçekten pişman olsa niye seçenek oluşturmak istemişti? Sıkılmış mıydı benden? Öyleyse niye barışmak için uğraştı?

Ben de biliyordum aslında bunun devam etmeyeceğini. İnsan yaptığı hatayı bu kadar çabuk unutabilir miydi ki? Ama inanmak istiyordum o zaman pişmanlığına, belki de hala inanmaya çalışıyorum. Ne yani herkes bir şansı daha hak etmez mi? Evet hak eder ama peki ya sonrası? Ben izin verdiğim için yapabildi aslında, doğru. O zamanlar karar verirken, toplam süreci hiç düşünmemiştim. O an özledim diye, evet barışalım demiştim. Her seferinde daha da zor süreçler yaşadık. Ve hala sosyal medyada takip etmeden uyumuyorum. Yani hala yanlışı seçerek, ters yola gidiyorum öyle mi?

Hayat seçimler ve karşılığı üzeredir.
Tesadüfen yaşadığını sandığı olaylar, aslında öylesine gelmez kişinin başına.
İnsan bir seçim yapar ve sonuçlarını yaşar, 
bazen hızlıca gelir sonucu, bazen ise çok uzun zaman sonunda. 
Ama yaşadığı olaylar bağlantılıdır birbiri ile…

Yani bu adam da boşuna çıkmamıştı karşıma. Yaşanan hiçbir şeyin boşuna olmadığı gibi. Babam öldükten sonra, ailemden iyice uzaklaşmıştım. Onun varlığı ile güç buluyordum. Ya da öyle zannediyordum. Sanırım o da bunun farkındaydı. Ondan vazgeçemeyeceğimden emindi. Babam gitmiş, herkes gider zaten derken, aslında beni bırakmaması için gizlice yalvarıyordum ona. Onu sevdiğimden miydi bu, yoksa onsuz olmayı sevmediğimden mi?

Her şey ne de güzel başlamıştı. O devam etti hayatına, hem de onca hatasına rağmen. Olan yine bana oldu. Ve arkadan gelen korna sesleri ile irkildi Ayşe.

Olacak olan gerçekleşir de, o sonuca giderken sen hangi yolu seçiyorsun?

Aslında hayat bize vermek istediklerini verir. Yaşamamız gerekenleri yaşatır da… Bu yolculukta sen hangi yolu seçiyorsun? Her karar anı, bir kavşağın başında durur insan ve bir seçim yapar. Elbette o seçimin sonuçları gelir onunla. Yaşanması gerekenler zaten yaşanır. Önemli olan insanın ne seçtiğidir. Ve şimdi seçim zamanıdır. Peki insan neye göre seçecek? Yola çıkıp varmayan görülmüş müdür? Peki yoldan çıkıp varan?

Seçimlerimi nasıl yapacağım diye düşünürken Ayşe çoktan eve gelmişti. Arabayı sokağın sonuna park etti. Evin sessizliğinde, duyduğu sözler dans ediyordu beyninde. Televizyonu da açmadı o akşam. Kahvesi elinde balkonda biraz oturdu. Yorgun hissetti kendini epeyce, sanki yıllar omzunu çökertmişti. Bu fark etmenin ağırlığı olsa gerekti. Erkenden yatmak için, uzandı yatağına ve telefonunu eline aldı. İnstagram hesabını açtı.

Ve tekrarladı yüksek sesle... “Olması gereken olur da Ayşe, sen hangi yolu seçiyorsun?”




Yorumlar

  1. Seçimlerimizin ne kadar önemli olduğu, düşünmeden hareket edilmesi aman ne olucakki diyip girilen yollar aslında nerelere gidiyormuş…Çok anlamlı ve öğretici 👏

    YanıtlaSil
  2. Aslında hayat bize vermek istediklerini verir. Yaşamamız gerekenleri yaşatır da… Bu yolculukta sen hangi yolu seçiyorsun?

    YanıtlaSil
  3. Her seçim bir kavşağı doğuruyor. Bir ağacın gövdesinden dallarına doğru ilerlemesi gibi... Bu bilgi biraz sarsıyor gerçekten ama bir yandan da bilmek rahatlattı...Bilmek insana iyi geliyor Çok teşekkürler, yeni yazılarınızı heyecanla bekliyorum 😊

    YanıtlaSil
  4. Seçimlerimiz ile şekillenen yollar
    Ne güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  5. Bir bilgisayar programı gibi, her seçimde o oluştuğun sebebin sonucuna varan seçenekler insana sunulur,
    ''Neden hep benim başıma geliyor?''
    Çünkü cevaplarımız bizi oralarda tutuyor.
    Çözüp level atlayacağız, oralardan uzaklaşacağız aslında.
    İnsanlar problemlerini çözmekten kaçınırlar.

    İnsan seçimlerini yaparak, cevaplarını vermiş ve sonlarını da belirlemiş olur...
    Doğru yolu seçebilmesi için insana gereken neydi ?

    YanıtlaSil
  6. Bu iyi yazı için çok teşekkürler .

    YanıtlaSil
  7. Zihni yormayan sade, akıcı ve düşündürücü bir yazı olmuş … başka yerlerdende örnekler verilse iyi olur diye düşünüyorum . Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Yusuf Mısır'a Sultan olur olması gereken olur bu arada birileri sınavına geçer birileri sınavını kaybeder. Yusuf kuyudan çıkar, mutlaka çıkar da çıkaranlar bu arada sınavını vermiş olur. Birisi kuyuya atar birisi kuyudan çıkarır her şey her şeyle ilişkili. Olması gereken olur. insanoğlu sadece bu arada seçimini yapar. Hangi seçimi yaparsa yapsın yaptığı seçimin sonucunu Yaşar, Özgür iradesiyle bir seçim yapar. seçimin sonucu olumsuz olunca dış dünyayı suçlarsa... Doğru seçimler yapmak dilek ve duayla , ellerinize sağlık güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  9. Olması gereken olur.. Sen hangi yönü seçiyorsun?.. Farkındalık uyandırıcı, unutulanları hatırlatıcı oldu.. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. İnsan kaderi yanlış anlıyor galiba.... Olaylara sadece Kader olarak bakınca kendisinin etkisi yokmuş gibi geliyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  11. Her an bir seçim.. Tesekkür ederim, ne guzel dokundu bu sözler.

    YanıtlaSil
  12. Herkesin olaylara verdiği tepki onun sınav sonucunu belirler. Sana nasıl davranıldığı değil mesele o davranmanın sınavı. Mesele senin o davranışa verdiğin tepki. O da senin sınavın. Anlamak nasipmiş çok şükür. Elinize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Gülbahar Yurdusever5 Ağustos 2022 06:00

    Her adımın anlamı var... 👏

    YanıtlaSil
  14. insanın durup, bir kendisine sorması gereken bu önemli soruyu hatırlattığınız için teşekkür ederim elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir anlatım olmuş kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Secim yapabilen olmak insanı insan yapan en büyük emanet olarak verimişlerin arasında.. Secimi ile evliya da olur eşkiya da insanoglu. Dogrusu insan pek cahil ve zalimdir. Kendi elleri ile kendini ztana düşürür.

    YanıtlaSil
  17. Hayatımızın her anı bir seçim aslında. Doğru seçimlerimizin çoğalması dileğiyle. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Her anımızda doğru seçimler yapabilmek dileğiyle...
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. İnsan seçimlerini neye göre yapar? Neye göre seçim yaparsam doğru bir seçim yapmış olurum? Her seçim bir karar anı. Her karar anı, bir kavşağın başında durur insan ve bir seçim yapar. Elbette o seçimin sonuçları gelir onunla. Yaşanması gerekenler zaten yaşanır. Önemli olan insanın ne seçtiğidir. Doğru seçimler yapmak doğru sonuçlara erişmek duasıyla..🤲💜

    YanıtlaSil
  20. İnsan yaptığı ufacık bir davranışın bile bir yere varmayacağını düşünüyor:(

    YanıtlaSil
  21. İnsanı insan yapan zaten seçebilme hakkı değil mi? İnsanı insandan ayıran da sonucuna aldırış etmeden doğruyu seçebilmek herhalde...

    YanıtlaSil
  22. Her an bir seçim yapar insan..
    Ve her insan seçimlerinin sonucunu yaşar..
    Hayatın adalet sistemine hayran kalmamak mümkün değil..
    Adil olabileceğimiz kadar doğru seçimler yapabilmek dileğiyle.. 🌸

    YanıtlaSil

Yorum Gönder