Kim Kimdir Semineri

"Ben kimim?" ya da "Sen kimsin?" soruları,

sadece merak edenlerin o anlık duygularını tatmin etmek için,
sadece duymak istenenlerin söylendiği,
üstünkörü cevapların üstünkörü sorusudur.

Ne zaman gerçekten anlamak isteyenler, karşısındakine
‘Sen kimsin?’ diye sormuşlar ki?

Mesela sen,
10 yıllık eşini tanıyor musun gerçekten?
5 yıllık ortağını…
İş arkadaşlarını…
Ya da kaç yıllık müşterini…
Dostların kim?
Veya seninle dost olmayı tercih etmeyenler?
İnsanlar kim olduğunu sana nasıl anlatıyor?
Meslekleri, yaşı, evli veya bekar olması onu tanıtıyor mu sence?
Mesela sana bir hediye veren ya da bir jest yapan  ya da seni öven biri iyi biri mi?
Hangi kötü, bunları bir zamanlar birilerine yapmadı ki?

O zaman...
Kim Kimdir?

Yorumlar

  1. Dtö'de iletişimde ustalık seminerine katılan biri olarak şunu söyleyebilirim ki; eğitimin hayatıma kattığı major değişiklik insanların sahip olduğu mizaçlara karşı algı sürecinizi iyi yönetmeniz konusunda oldukça yardımcı oluyor, böylece insanların olumlu olumsuz eylemlerine çok daha dengeli yaklaşmaya başlıyorsunuz. Egitim sonrasında iyi ki dediğim bir sürü an topladım cebime, hayatta insanlarla iletişimimde bulunduğum yüzlerce farklı karasız/değişken bakış açısı noktasından, kendimi şuanda bulunduğum tutarlı noktaya getirdiği için oldukça mutluyum.

    YanıtlaSil
  2. Deneyimsel tasarım öğretisi ile tanıştıktan sonra bir süredir aradığım cevapları bulmaya başladım. Hayatımda ne yapsam da bir şey eksikti adını koyamadığım tanımlayamadığım. Deneyimsel tasarım öğretisi ile öğrendim ki insan bir problemi çözebilmesi için önce problemin ne olduğunu anlaması gerekiyor. Problemi bulmak yetmez. Problem gerçek mi sahte mi ayırt etmek gerekmiş. Deneyimsel ögreti de öğrendim ki gerçek proplemin çözümü olur. Çözümü bulamıyorsan daha gerçek problemini anlamamışsın. Anladıktan kabul ettikten sonra çözüm kolay denmişti. O zaman tam anlamasam da ilerleyen derslerde bunun önemini anladım. Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? Bilmeyince her şey o kadar zorken bilince o kadar kolaylaşıyor.
    Birileri bizden önce deneyimlemiş. Sonuçları görmüş. O zaman Deneyimsel öğretiyi de görelim dedim. Yaşantımda çevremde verilen bilgilerin gerçekliğini kıyasladım. Her geçen gün eminliğim arttı.
    Bir arkadaşın aracılığı ile firdim bu yola. Her geçen gün dünümden daha iyi bir yaşantım oldu. Bunda emeği geçen tüm hocalarımdan Allah razı olsun 😊
    İyiki varsınız 🌹🌹

    YanıtlaSil
  3. İlk başladığım eğitim sonrasında hep bir sonraki eğitimde ne olduğunu merak ettim. Anlatılanların hepsini belki hayatıma dahil etmem ilk etapta mümkün olmadı ama dahil edebildiğim her bilgi hayatımın anlamını değiştirmeye başladı. Problemlere bakış açım, baş etme yöntemlerim.. Bugüne kadar ne kadar da boşa kürek çektiğimi farketmemi ve zararından neresinden dönersen kardır dememi sağlayan eğitimler oldu.. İletişim Ustalığı eğitimi iletişimin gerçeğini öğrenip, ilişkilerimi gözden geçirmemi sağladı. Sonuç olarak daha keyifli, doğru anladığım ve anlaşıldığım ilişkilerim olmaya başladı. Bu değişikliklerin hayatıma kattığı olumlu değişikliklerin etrafımdakiler tarafından farkedilmesi ve takdir edilmesi de ayrı bir mutluluk oluyor.

    YanıtlaSil
  4. İnsan öğrenmeye meraklı bir canlıdır, eğer bu özelliğini bozmadıysa... Öğrenme merakı ile başladığım bu yolculukta, "duyduklarımın dahası var mıdır?" dediğim ve her defasında var olduğunu gördüğüm bir program idi.

    YanıtlaSil
  5. Deneyimsel Tasarım Öğretisi hem aile hem de iş yaşantımda karşılaştığım problemlerin sebeplerini anlamamı sağladı. Problemin sebebini ve çözümü dışarda ararken, dış dünyadaki insanların değişmesi gerektiğini düşünürken çözümün aslında kendi davranışlarımı toparlamakta olduğunu görmeme vesile oldu.
    İnsan bir problem yaşıyorsa bunun çözümü için kendi iç dünyasına bakması gerekiyormuş. Peki nasıl olacak? Kendimi nasıl toparlayacağım sorusunun cevabı da Deneyimsel Öğreti'nin anlattığı hayatın gerçek değişmeyen soyut yasalarında. Bu soyut yasaları öğrenmeye başlamak hayatımda bir çok şeyi değiştirmeye başlamamı sağladı. Eşime, iş arkadaşlarıma davranışlarımı değiştirdikçe onların davranışlarının da bana karşı farklılaşmaya başladığını gördüm. Oysa önceden sürekli şikayet edip neyi neden nasıl yapmaları gerektiğini anlatıp duruyordum. İnsanlarla iletişiminizi toparlamak, hayatınızda daha huzurlu olmak istiyorsanız ilişkilerde ustalık eğitimine katılmanızı tavsiye ediyorum. Benim dünümden daha mutlu olmama vesile oldukları için de hocalarıma teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,ilk eğitimim Ailede Huzur ve şimdi tamamladığım eğitimim de Kim Kimdir'di. Ailede Huzur eğitiminde daha ilk dersten itibaren hatalarımla yüzleştim ve hayatıma etkisini hissettim. Sonra Kim Kimdir'e katılmayı sabırsızlıkla bekledim ve bu eğitimle de aynı evin içindeki farklılıkların nedenlerini anladım. Dünüme göre daha iyiyim ama eksikliklerimin farkındayım ve gelecek eğtimlere katılmayı sabırsızlıkla bekliyorum. Bana bu kapıyı açan, bilgisini sınırsız paylaşan önce Figen Hoca'ma ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ; Kim kimdir eğitimi ile DTÖ tanıştım;Hayatımdaki eksik noktaları ,etrafımdaki kişileri daha bilinçli bir şekilde gözlemlemeyi sağlamasından dolayı bana çok olumlu katılımlar sağladı:) Gerçekten uzun zamandan beri bu denli keyifli ve bilgi alışverişinin bu denli yoğun olduğu bir ortamda bulunmamıştım;Hayata farklı bir yönden ve daha olumlu bakmama neden oldu***Şimdi bu olumlu katılımların artması için İlişkide ustalık ile yoluma devam ediyorum.Eğitim sistemi ile tanışmamı sağlayan ve kim kimdir eğitimi ile temelleri atmamı sağlayan Figen Ekame hoca'ma çok içten duygularımla teşekkür ediyorum :) :)

    YanıtlaSil
  8. DTÖ ile hayatta 7-10 arasında öğreneceğiniz tecrübeleri çok daha kısa bir sürede öğreniyorsunuz. Aslında hayat üniversitesi diyebiliriz. Daha önceden denenmiş, başarılı olmuş, hayat ve doğadan aldığı örnekleri size aktaran koca yürekli insanlar ile hayatı siz ve çevreniz için çok daha kullanılır hale getiriyorsunuz. Kesinlikle katılmalısınız, en azından tanıtım seminerlerine. Emin olun daha önce duyduklarınızdan çok daha farklı, sizin için mantıklı ve aslında hep düşündüğünüz şeyler olduğunu göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  9. Eğer şanslıysanız ve hayattan bir ödül bekliyorsanız bu seminer tam da aradığınız şey..Bende hiç şans yok diyorsanız o zaman size bir fırsat ☺️ Şansınızı siz yaratınız ve bu semineri kaçırmayınız.Figen hocamızla tanışmamız bizim için güzel bir tesadüf oldu. Hayatımıza ışık kattığı ve bize dokunduğu için çok minnettarım.Yaşamın bize sunduğu fırsatları yakalamayı öğrettiği , yolumuzu aydınlattığı ve en önemlisi bizi özümüzle tanıştırdığı için çok teşekkür ederim. Yolumuz hiç ayrılmasın nice deneyimlere 🙏🏻💜

    YanıtlaSil
  10. Bence DTÖ eğitimleri kişinin özünü arama ve kendini bulma yolunda kendine verebileceği kıymetli bir hediyedir. Bu eğitimler vesilesiyle kördüğüm olan problemlerinizin aslında o kadar da büyük olmadığını görüp ve gerçek kaynağının farkına vararak onunla yüzleşebilme cesareti buluyorsunuz. Sadece kendinize değil tüm insanlığa bakışınız değişiyor, çünkü artık gerçekliğin ilmine bir adım daha yaklaşmış oluyorsunuz :) Eğitimimiz süresince bize katkılarından dolayı hocalarımız Elif ve Figen hanıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Seni seviyorum ne kadar? işime yaradığın kadar. Bence insanların bir çok yüzü var. Ailesine ayrı bir yüzü, müşterilerine ayrı bir yüzü, dostlarına arkadaşlarına ayrı bir yüzü. Bu sebepledirki insanı tanımak çokta mümkün değil benim nazarımda

    YanıtlaSil

Yorum Gönder